One-Stop-Shop for integrated renovation solutions & technologies – Spring Workshop 2024

Join our evening engagement workshop in Trento to discover a wide range of sustainable renovation solutions, like the wooden pre-fab kit demonstrated in the Povo district of Trento. Whether you are a building owner interested in renovating your homes more sustainably (building administrator; cooperatives; social housing provider) or a supplier in the construction sector, we have something for you!

HABITECH and Housing Europe are co-hosting this event as part of the EU-funded project ARV and will include: a discussion on decarbonisation of housing in Trento and the One-Stop-Shop approach; an exhibition of circular renovation solutions; and an ARV Helpdesk giving advice on the project and on sustainable technologies for home renovation. The evening will end with a networking cocktail.

The workshop will be held in Italian language at Piedicastello “Le Gallerie” Museum, in Trento, Italy, on 21 May 2024 from 16:00 to 19:00 CET.

Find the draft agenda here.

Please register here to attend the workshop.

 

🇮🇹 Soluzioni e tecnologie di ristrutturazione integrate

Partecipa al nostro workshop serale a Trento per scoprire un’ampia gamma di soluzioni di ristrutturazione sostenibile, come il kit prefabbricato in legno installato nel quartiere di Povo a Trento. Che tu sia un proprietario di casa interessato a ristrutturare la propria abitazione in modo più sostenibile, un amministratore di condominio, una cooperativa abitativa, un ente di edilizia sociale o un operatore del settore delle costruzioni, abbiamo qualcosa per te!

HABITECH e Housing Europe ospitano questo evento nell’ambito del progetto ARV, finanziato dall’UE, che comprenderà: una discussione sulla decarbonizzazione delle abitazioni a Trento e sull’approccio One-Stop-Shop, un’esposizione di soluzioni circolari per la ristrutturazione e un Helpdesk ARV che fornirà informazioni sul progetto e su un set di tecnologie per la riqualificazione sostenibile. La serata si concluderà con un cocktail di networking.

Il workshop si terrà in lingua italiana presso Le Gallerie di Piedicastello a Trento il 21 maggio 2024 dalle 16:00 alle 19:00.

Clicca qui per visualizzare l’agenda.

Per partecipare al workshop, registrarsi qui.

Share: